söndag 5 juli 2015

Love Week



I en hel vecka mellan den 6-12 juli kommer det vara "Love Week". Sju utvalda romantiska filmer av olika slag kommer ses. Det kommer inte vara några direkt tyngre filmer, men inte heller bara s.k. rom-coms.

Det är lite svårt att hitta bra romantiska filmer så detta är en bra chans att ta en titt på några som är kända och några som är omtalade, av olika anledningar.

Det blir allt från gamla godingar från 80-talet fram till något nytt.

Ta fram näsdukarna, läppglansen och... handklovarna!?!

Let's get it on...

8 kommentarer:

  1. Intressant filosofisk fråga: kan en film vara romantisk och tung på en och samma gång? Det måste kanske inte vara romcom-nivå men jag är spontant böjd att tycka att romantik och tungsinne inte riktigt går ihop.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sofia: Jo, det tycker jag absolut en romantisk film kan vara. Finns flera bra exempel på sådana filmer. Två är Blue Valentine och Love Story. Romantiska, men även tunga på sina håll... Nu blir det dock inte riktigt så "tunga" filmer den här gången.

      Radera
  2. Jättekul tema! Det här ser jag fram emot :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fiffi: Kul att höra! Vi får se vad du kommer tycka om vad jag har att säga om filmerna och vilka betyg jag delar ut ;)

      Radera
  3. Romcom betackar jag mig för om den är gjord efter Harry & Sally - däremot romantiska filmer :) ofta bra. Ser fram emot veckan!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. filmitch: Det kommer inte vara så mycket rom-coms, jag lovar ;)

      Radera
  4. Aha, ett litet sommarprojekt! Gött, jag kommer följa med intresse.

    Trodde aldrig att du skulle ta dig an romantiska komedier! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Henke: Rom-coms är ingen favoritgenre. Men är de bra så funkar de. Romantiska filmer ser jag gärna, det är bara det att det inte händer så ofta.

      Radera